Klima aletinin tarihi beşeriyet kadar eskidir. İlk insanoğlu cisim ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor hazırlamak derunin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin ab gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu yararlanma yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dönem 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör eden bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, daha erinç ve bereketli yaşayabilmek derunin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima lüks olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut maslahatyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı rağbet etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil oldu. Imdi klima sıfır maslahatyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce maslahatyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor takımı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinlemek derunin kullanılan bir takım olmaktan çıbayanp, kışın da ısınmak derunin tercih edilen takım yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana yaraşıklı seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, gerçek montaj uygulamalarının binalmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima takımı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak küçümencik bir araştırma binalmalıdır.