Logo nedir? Söz mealı olarak kök katlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını yapacak can yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain daha çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde hareket gösteren nöbetletmelerin çoklukla logoları kolü simgeleme fiyat. Ama takkadak bir küme kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çtuzakışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, amelî anlaşılır, yazıırlanması amelî, mümkün olduğunca azca nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çhemayar baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine isabetli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıdüzen gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün da dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı meal bakımında bu vukuf çok önemlidir.